loading...

آپدیت تکنولوژی

بازدید : 77
چهارشنبه 10 شهريور 1400 زمان : 9:51

راهنمای خرید مودم دست دوم
مودم دست دوم را از کجا بخریم ؟ این سوال حتما در ذهن شما هم هست ، که می خواهید مودم ارزان و با قیمت پایین خریداری کنید ، تا با هزینه کم کار خود را راه بی اندازید ، که قبل خرید مودم باید نکات مهم انتخاب و سفارش این نوع محصولات در بازار بدانید. که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مودم دست دوم

نکات مهم هنگام خرید مودم دست دوم
در قسمت اول این مقاله با بررسی انواع نکته های ضروری و مهم می توانیم یک مودم دست دوم یا حتی در حد نو از طریق فروشگاه های اینترنتی واسط و یا از طریق فروشنده های بیرونی مدل باب میل با هزینه کمتر را انتخاب خریداری کنیم. و از آن لذت کافی را ببریم. در این راهنمایی خرید سعی شده نکات مهم و کابردی در زمان خرید ، نوشته شده است.

نکات مهم هنگام خرید مودم دست دوم

بررسی مودم از نظر سالم بودن
مودمی که انتخاب می کنید خودتان حتما می دانید که وسایل های دست دوم ممکن است خراب یا نقص فنی داشته باشند. در این زمینه قبل خرید قطعی ، مودم را به صورت حضوری تست کنید بعد این که مطمئن شدید مودم سالم است ، خرید خود را انجام دهید. حتما به ذهن شما این خطور می کند که اگر به صورت اینترنتی سفارش دهیم چه کنیم ، اصلا نگران نباشید ، در این زمان از یک فروشگاه معتبر قابل قبول واسط مانند سایت فروشگاهی ایسام و دیگر سایت های که در این زمینه کار می کنند سفارش خود را انجام دهید و بعد تحویل محصول و بررسی کالا از نظر گفته فروشنده مطابقت داشته باشد با تایید در سایت واسط می توانید پول فروشنده را بدهید. و اگر به صورت برعکس است طبق گفته فروشنده کالا درست نبود برگشت محصول را از طریق سایت واسط انجام دهید. و در صورت انتخاب نکردن وسایل جایگزین ، پول شما به حساب بانکی برگشت داده می شود.

مشاهده لیست قیمت مودم دست دوم در ایسام

نوع مودم
در این نکته به نوع مودم می پردازیم که باید بدانید برای چه چیزی می خواهید چون مودم ها از نظر امکانات با هم دیگر فرق دارند به طور مثال به صورت های بیسیمی و سیمی طراحی می شون که با پیشرفت علم امروزه بیشتر آنها به صورت های بیسمیمی وای فای هستنند. چون در اینجا برای راهنمایی خرید مودم دست دوم می پردازیم ممکن است که مدل های قدیمی هم در سایت های مختلف جهت فروش توسط افراد گذاشته میشوند که دیگر نیاز به آن ندارند و می خواهند مدل های جدید با امکانات بیشتری را خریداری کنند.

تفاوت بین مودم و روتر در چیست؟
بازار تجهیزات شبکه رایانه امروزی چنین انتخاب عظیمی از دستگاه های سیمی و بی سیم را ارائه می دهند که جای تعجب ندارد که چرا بعضی از فناوری ها ممکن است در بعضی مواقع گیج کننده باشند. آنچه باعث تعجب بیشتر می شود این واقعیت است که بیشتر این دستگاه ها از فناوری های مشابه استفاده می کنند ، عملکردهای مشابهی را انجام می دهند ، اغلب در طراحی مشابه هستند و به همان نوع کابل ها نیز احتیاج دارند.

مشاهده لیست قیمت و خرید انواع مودم دست دوم در حد نو

مودم و روتر نیز این لیست را درست در کنار نقاط دسترسی ، پل ها ، تکرار کننده ها و چندین دستگاه شبکه رایانه ای دیگر ایجاد می کنند. تفاوت یک مودم و روتر از آن واضح تر است ، به عنوان مثال ، تفاوت بین یک نقطه دسترسی و یک الحاق کننده دامنه ، اما در هر صورت مهم است که به عنوان مصرف کننده اطلاع داده شود ، به خصوص هنگام جستجو برای شبکه جدید. تجهیزات.

نام مودم یک اصطلاح کوتاه است که از فرآیندهای فنی که دستگاه انجام می دهد ، یعنی دولاسیون و تغییر شکل گرفته است. در اوایل شبکه سازی ، از اصطلاح مودم برای توصیف دستگاهی استفاده می شد که گفتار را به سیگنال های آنالوگ (و برعکس) تبدیل می کرد تا از طریق خطوط تلفن منتقل شود. از آن زمان ، این اصطلاح گسترش یافته است تا انواع دستگاههایی را انجام دهد که اصولگرایی-تخریب (یا رمزگذاری-رمزگشایی) را به اساسی ترین مفهوم آن انجام می دهند. مدولاسیون و تخریب فرایندهایی است که به وسیله آنها سیگنالهایی که بین شبکه های مختلف حرکت می کنند به اشکال مختلف سیگنالهای مناسب برای انتقال از طریق کابل ها یا رسانه های دیگر تبدیل می شوند.

به این روش فکر کنید: انتقال یخ خالص بر روی لوله هایی که برای آب طراحی شده اند غیرممکن است (و نه عملی) ، اما ذوب یخ امکان پذیر است. تقریباً مانند یخ ذوب می شود تا از طریق لوله به عنوان آب منتقل شود و سپس در انتهای دیگر منجمد شود ، داده های رایانه از یک فرم به فرم دیگر تبدیل می شوند تا از طریق کابل یا بی سیم منتقل شوند و سپس به قسمت اصلی خود در مقصد برگردانده شوند. . با یخ ، فرم تغییر می کند ، اما ترکیب شیمیایی چنین نیست – برای داده ها نیز به همین دلیل صدق می کند زیرا فرم آن تغییر می کند ، اما اطلاعات موجود در داخل اینگونه نیست.

این کار تبدیل و برگرداندن سیگنالهای مسافرتی از یک شبکه محلی از طریق زیرساخت اینترنت به شبکه محلی دیگر ، کار مودم است.

مودم
روتر. روترها دستگاههای شبکه رایانه ای هستند که به دو عملکرد اصلی کار می کنند: [1] ایجاد یک شبکه محلی و حفظ اطلاعات [2] داده های ورودی و خروج از شبکه و داده هایی که در داخل آن حرکت می کنند را مدیریت می کنند.

پس از راه‌اندازی و آماده رفتن ، روتر یک شبکه محلی ایجاد می کند (اغلب به طور اختصاری LAN). LAN شبکه ای رایانه ای است که چندین دستگاه انتهای مختلف را در یک منطقه کوچک ، مانند خانه یا محل کار ، بهم متصل می کند. دستگاههای متصل به LAN – بصورت بی سیم یا با استفاده از کابل ها – در صورت دسترسی به اینترنت ، می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

به عبارت ساده تر ، روتر دفتر پست جهان دنیای شبکه رایانه است. با دریافت نامه (از طریق بسته های داده) از سراسر جهان (به عنوان مثال اینترنت) ، این سازماندهی و ارسال به شهروندان (دستگاه های نهایی) در آن منطقه خاص (یعنی شبکه محلی) انجام می شود. همچنین می توانید ایمیل در میان شهروندان در همان منطقه و به آدرس های خارج از آن ارسال شود. کلیه نامه ها از طریق اداره پست پردازش می شوند.

قسمت گیج کننده. مردم اغلب به دو دلیل مودم و روتر را اشتباه می گیرند. اولین ارتباط است. هر دو دستگاه اغلب در همان ساختار شبکه یافت می شوند. با ورود داده ها به محل ، ابتدا توسط مودم پردازش می شود و پس از آن به روتر می رود و در آنجا به دستگاه های انتهایی مناسب هدایت می شود. این واقعیت که هم مودم و هم روتر در یک خط ترافیک ، در کنار یکدیگر قرار دارند و در نهایت رسیدن به همان هدف یعنی تحویل و ارسال اطلاعات ، ممکن است مصرف کنندگان گاهی اوقات یکی را برای دیگری اشتباه کنند.

دلیل دوم عملکرد دوگانه است. روترها / مودم های ترکیبی عملکردهای دو دستگاه جداگانه را برای ایجاد یک راه حل شبکه واحد جمع می کنند. با این حال ، از آنجا که عملکرد مسیریابی برای مصرف کنندگان آشکارتر است ، این دستگاه ها بیشتر به عنوان روتر شناخته می شوند. این تصور غلط را ایجاد می کند که روترها بطور پیش فرض نیز مدولاسیون و از بین بردن را انجام می دهند و اصطلاح روتر و مودم قابل تعویض است. این در حالی است که اینگونه نیست.

تمایزات مودم و روتر اساساً دستگاه های مختلفی هستند. همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، مودم ها یک نوع سیگنال داده را به یک نوع دیگر تبدیل می کنند (نوع مناسب دستگاه ها در یک شبکه محلی) ، در حالی که روتر ها داده های دریافت شده از مودم را به تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و سایر دستگاه های نهایی در شبکه توزیع می کنند. .

روترها همچنین شبکه های محلی را ایجاد و نگهداری می کنند و به چندین دستگاه امکان برقراری ارتباط و اشتراک گذاری داده ها با یکدیگر را می دهند. شبکه محلی بدون در نظر گرفتن دسترسی به اینترنت می تواند وجود داشته باشد.

از طرف دیگر مودم ها نمی توانند LAN ایجاد کنند و همچنین نمی توانند مستقیماً با چندین دستگاه ارتباط برقرار کنند. با این وجود ، آنها برای دسترسی به اینترنت ضروری هستند.

فن آوری های LigoWave راه حل اختصاصی مودم یا روتر را ارائه نمی دهد ، اما این فناوری ها به هیچ وجه مفهومی خارجی برای نحوه کار دستگاه های LigoWave نیست.

مودم یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری است که در دستگاه های LigoWave مورد استفاده قرار می گیرد. مودم های یکپارچه چندگانه نه تنها سازگاری گسترده ای با سایر تجهیزات از جمله سایر تولید کنندگان فراهم می کند بلکه جهانی بودن ، کاربردی بودن و عملکرد بیشتر را نیز تضمین می کند.

در مورد مسیریابی ، سری Infinity LigoWave از نقاط دسترسی بی سیم به حالت روتر مجهز شده است. این ارتباط محلی را برای هر دستگاه پایان Wi-Fi مبتنی بر مکان و برنامه صرفنظر می کند. بنابراین دستگاههای بینهایت می توانند جایگزینی برای روترهای معمولی باشند.

مطلع باشید.در حالی که مودم و روتر برای بعضی ها گیج کننده است ، اصول و کارکردهای اصلی تفاوت چشمگیری دارند. دستگاه ها نه تنها در دو سطح مختلف درون شبکه قرار دارند بلکه عملکردهای مختلفی را نیز انجام می دهند: مودم ها سیگنال هایی را که از شبکه محلی خارج می شوند و خارج می شوند ، تبدیل می کنند ، در حالی که روتر ها داده ها را از ، و بین دستگاه ها توزیع می کنند. بنابراین ، دفعه بعدی که به مودم یا روتر جدید نیاز دارید ، مطمئن باشید که در هنگام خرید تصمیم آگاهانه اتخاذ خواهد شد. (ligowave)

1قیمت خرید مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U
مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک

نقاط قوت :

انتن دهی قوی

تنظیم راحت و آسان

مناسب برای کاربری خانگی

قیمت بصرفه

معایب :

پشتیبانی نکردن از سرعت های بیشتر از 1mb/s

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ ها:پورت RJ-11

کیفیت خدمات (QoS):دارد

تعداد پورت اترنت RJ-45:چهار عدد

فرکانس قابل پشتیبانی:2.4 گیگاهرتز

تعداد آنتن:دو عدد

نظرات خریداران در مورد مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم

من این و خریدم از دیجی کالا h/w A1 هست اوایل همش وایفایش قطع میشد ولی وقتی که نرم افزار مودم رو از سایت دی لینک دات آی آر اپدیت کردم وایفایش دیگه قطع نمیشه! دوستانی که مشکل قطعی وایفای دارند توجه کنند :
1) پشت مودم رو نگاه کنید و h/w مودم رو یادداشت کنید
(2 برید سایت دی لینک دات آی آر و دنبال نرم افزار مربوط به مودم خودتون بگردید
3) حتما نرم افزاری که دانلود میکنید مربوط به نسخه سخت افزاری مودم خودتون باشه.. بالای سایت دی لینک هم اخطاریه زده…
5( نرم افزاری که دانلود میکنید شاید ورژنش تغییر نکرده باشه ولی تاریخ ساختش تغییر کرده و جدیدتره و مشکل قطعی وایفای هم حل شده است
از دیجی کالا خواهش میکنم این کامنت را انتشار دهد با تشکر.

دوستانی که از قطع و وصل گلایه میکنن توجه کنن من برای مشتری خریدم بد باشه همشون زنگ می زنن چون زیاد کانفینگ کردم.اول اینکه سیمای تلفن همشون نویز دارن باید اصول ایمنی رعایت کنین مودم بغل دستگاهای مغناطیسی اسپیکر ال سی دی تلفن بی سیم روی همون خط نباشه.اسپیلتر حتما قبل اتصال باشه و نکته خوب این مودم اینه که با نرم افزار androdumper که به راحتی تی پی لینکو حک میکنه این مودم حک نمیشه امنیت بالایی داره.قطع شدن نت برای اتصالات داخلیتونه یا جای ناصحیح گذاشتن مودم.برای خنگ شدنشم توی مسیر باد کولر حتی کم.یا جایی که کولر گازی هست کلا خنکیش هست.اول بسم الله نظرو تایپ نکنین مشکل برطرف شد کار کشیدین دو هفته بعد نظر بدین.الان یوزر میخواد بخره سرگیجه میگیره.اگه مودم بدی باشه رو صدر جدول دیجیکالا نیست پربازدید باشه.جنسش عالی کاربری عالی.هرگاه مشکل اتصال دیدی حتما مشکل از سیمکشی و نویز و مکان نا صحیحه.شبو روزگار خوش

2خرید قیمت مودم روتر ADSL2 Plus تندا مدل D301 V2
مودم روتر ADSL2 Plus تندا

نقاط قوت :

قیمت مناسب

کاراریی بالا

داشتن پورت USB

سایز مناسب

معایب :

حرارت به میزان سایر مودم ها

بزرگی آنتن ها

لاستیکی نبودن پایه ها و سر خوردن روی سطوح لیز

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ها:پورت USB

تعداد پورت اترنت RJ-45:سه عدد

فرکانس قابل پشتیبانی:2.4 گیگاهرتز

تعداد پورت USB:یک عدد

تعداد آنتن:دو عدد

نظرات خریداران درباره مودم روتر ADSL2 Plus تندا

من این مودم از دیجی کالا نخریدم و از بازار تهیه کردم چون اون موقع ورژن 2 را نداشت(هدف از بیان این مطلب این بود که واقعاً این مودم را دارم و تا قبل از مشکل نویز خطم اسم این برند به گوشم هم نخورده بود)، خط من دارای نویز زیادی هست (علت نویز خطم هم به دستگاه های داخل منزل مثل تلفن بیسیم ، اسپلیتر ، مایکروفر و … نبود و از سیم کشی بد و در کنار کابل برق اسانسور بودن سیم تلفن بود و امکان تعویض سیم و جابه جایی مسیر نبود چون من طبقه سوم آپارتمان هستم وتازه یک ماهی هست که خونم جابه جا کردم ) مودم قبلی من دی لینک بود و بخاطر نویز خط مدام قطع می شد بطوریکه هر 10 دقیقه یا 5 دقیقه قطع می شد و من به شدت کلافه شده بودم و درگیری شدیدی باISP داشتم، نویز خط من(snr) تقریباً 7 هست و پهنای باند خطم بیشتر از 4 مگابیت کشش نداره. تا اینکه توی نظرات بقیه کاربران خوندم که مودم های تندا در برار نویز خوب عمل میکنند وبه فکر عوض کردن مودم افتادم. اول مودم تی پی لینک دوستم روی خطم وصل کردم و دیدم قطعی ها کمتر شد و تقریبا هر 1 یا 2 ساعت قطع میشد و متوجه شدم که مودم تاثیر داره بعد رفتم همین مودم تندا گرفتم و زمانی که با گارانتی کنندش صحبت می کردم گفت که ورژن 2 را بگیر چون به روزتر از قبلی هست و بعد خرید روی خطم وصل کردم و تاالان دیگه قطعی نداشتم این مودم و به گفته دیگر دوستان نظر دهنده مودم های برند تندا به شدت در برابر نویز خط مقاوم هستن و برای دوستانی که مشکل نویز خط دارن بگم که اول اصلا به فکر خرید مودم سیسکو و مودم های هم رده این برند نباشن چون در برابر نویز به شدت ضعیف هستن و برای ارتباط های عالی طراحی شدن. دوم مودم های دی لینک هم مناسب خطوط نویز دار نیستن البته باید بگم که مودم های خوب و با امکاناتی داره این برند و در مورد برند و کیفیتش نظر نمیدم فقط دارم تجربه خودم میگم که مودم های این برند برای خط نویز دار مناسب نیستن. با اینکه مودم های تی پی لینک در برابر نویز نسبت به مودم های دی لینک بهتر عمل میکنن ولی باز هم نتیجه مطلوب بدون قطعی ندارن و در مورد ایسوس نمی دونم چون استفاده نکردم و در آخر با توجه به تجربه خودم باید بگم حتما برای خطوط نویزدار از مودم برند تندا استفاده کنند.
و این نکته را عرض کنم که من فقط مودم های برند های مذکور را فقط از نظر مناسب بودن برای خطوط نویزدار مقایسه کردم ( البته با توجه به تجربه خودم) و با بقیه مواردشون کاری ندارم که کدوم از نظر سرعت ، قدرت ، امکاناتات و … بهتره.
بابت طولانی شدن مطلب عذر می خوام.

این مودم امروز رسید بدستم جاداره از دیجی تشکر کنم.
بررسی مودم تندا:
اولین چیزی که بهش برخوردم تاریخ شروع گارانتیه که از 2 ماه دیگه شروع میشه و مدتش هم 3 ساله شرکت آونگ هستش که این احترام به مشتریه منم تشکر میکنم از شرکت.
یه ناراحتی جزیی هم پیش اومد که بعد از خریدم دیجی مودم رو با تخفیف گذاشتش.
نرم افزار های نصب شده روی اکثر مودم های شرکت تندا easy setup هستش و اگر مشخصات دقیق از قبیل یوزرنیم و وپسورد و vpi vci که مربوط به اینترنت خطتون میشه رو بدونید نهایتا 20 ثانیه نصب یا همون کانفیگ مودم بیشتر زمان بر نیست.
قبل از نصب و پیکره بندی ، مودم رو ریست کنید. کیلیدش از دید رس خارجه و دقیقا زیر مودم جاسازی شده.
توجه کنید اگر در زمان کانفیگ مودم کانکت نشد به شرکت خدمات اینترنت تماس بگیرید و موضوعو بگید.
من اینترنت رو از شرکت مخابرات میگیرم و طی چندین تماسی که داشتم باهاشون به علت کانکت نشدن مودم ، مهندس مخابرات گفت یه ارور روی خط بوجود اومده که با رفع کردنش مودم بلافاصله کانکت شد. جالبه که من مودمو خاموش روشن کردم و باز هم کانکت نشد مجددا به شرکت تماس گرفتم گفتن مودم های تندا از این ارور سیستمی رنج میبرن که اگه مودم خاموش بشه احتمال براقراری مجدد منفیه.
راهکار برای حل این موضوع:
فیریمور یا نرم افزار خود مودم رو باید آپدیت کنید.باید برید داخل سایت تندا مودمتونو سرچ کنید گزینه دانلود رو بزنید و جدیدترین نسخه دستگاه رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید حتما و مودمو آپدیت کنید.
توی این آپدیت سعی کردن مشکلات سیستمی و باگ ها و فایر وال مودم رو تقویت کنن.
مودم از 2 آنتن جدا نشدنی با قدرت کلی 10 دسی بل بهره میبره که واقعا آنتن دهیش با این هزینه بینظیره.سرعتش هم فوق العادس و داخل تنظیماته اولیش میتونین ip tv هم فعال کنین.
با این امکانات در کنار یه پورت usb برای اشتراک گذاری فایل ها این مودم ارزش خریدش بسیار بالاس.
داخل جعبه 2 عدد کابل تلفن _1 عدد کابل شبکه _1 عدد اسپیلیتور _آداپتور و مودم و دفترچه
ببخشید طولانی شد….

3قیمت خرید مودم روتر N300 بی‌ سیم ADSL2+ دی-لینک مدل DSL-124
قیمت خرید مودم روتر N300

نقاط قوت :

انتن دهی بالا

بدون افت سرعت اینترنت

کانفیگ بسیار آسان

امکان تنظیم مسافت انتن دهی

معایب :

نداشتن دکمه فیزیکی جهت خاموش کردن آنتن وای فای

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ها:پورت اترنت RJ-45 LAN

کیفیت خدمات (QoS):دارد

تعداد پورت اترنت RJ-45:چهار عدد

فرکانس قابل پشتیبانی:2.4 گیگاهرتز

تعداد آنتن:دو عدد

نظرات خریداران درباره مودم روتر N300 بی‌ سیم ADSL2+ دی-لینک مدل DSL-124
با سلام . تقریبا سه ماهه که از این مودم استفاده میکنم ، قبلش مدل دیگری از دی لینک داشتم که آنتن دهی ضعیفی داشت ولی این مودم رو که از دیجی کالا خریدم ، توی خونه ی ۱۶۰ متر زیربنا کاملا آنتن دهی داره . داغ نمیکنه . تعداد مک آدرس بیشتری میشه ست کرد . نویز نداره . با اینترنت مخابرات خوب عمل میکنه …

من ۵ ماهی میشه که خریدمش ، هم ظاهر شیکی و قشنگی داره ، هم کیفیت ساختش خوبه ، هم وصل شدن و آنتن دهیش خوبه … تا حالا که مشکلی نداشتم.

از نظر شکل ظاهری خیلی شیک و با کلاسه. از نظر عملکرد هم نسبت به مودم قبلیم (تی پی لینک قدیمی) سرعت اینترنت بخصوص توی دانلود با همان اشتراک قبلی که داشتم افزایش محسوسی پیدا کرده. جنس با دوام و با کیفیتی است. البته عملکردش در زمان طولانی معلوم میشه ولی تو مدت دو هفته که استفاده میکنم راضیم.
آنتن دهی خیلی خوبی داره. نکته جالبش اینه که برای جاهای کوچیک اگه آنتن قوی لازم ندارید تو تنظیماتش میشه توان آنتن رو کم کرد.

کیفیت ساختش خیلی خوبه
قطعی نداشته تو این چند وقته که استفاده می کنم
به راحتی 8 دیوایس بهش کانکته بدون اینکه قطع بشه یا مشکلی واسش پیش بیاد
فعلا ک خوب بوده.

4قیمت خرید مودم روتر ADSL2 Plus باسیم دی-لینک مدل DSL-2520U
مودم روتر ADSL2 Plus باسیم دی-لینک مدل DSL-2520U

نقاط قوت :

اندازی بسیار ساده

ابعاد بسیار کوچک و طراحی زیبا

وسایل جانبی کامل

3 سال گارانتی

معایب :

نداشتن وای فای

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ها:پورت USB

تعداد پورت اترنت RJ-45:یک عدد

تعداد پورت USB:یک عدد

نظرات خریداران درباره مودم روتر ADSL2 Plus باسیم دی-لینک مدل DSL-2520U
دوستان عزیز توجه کنند این مودم 3 سال گارانتی و خدمات پس از فروش داره که خیلی عالییه.چراغ هاش به رنگ قرمز و سبز هست که بنده رنگ سفید مودم رو خریدم.رنگ سیاه زیاد جالب نیست.در جواب دوستانی که نظر دادند سرعت مودم پایینه چه در راه اندازی چه در اتصال به مودم.کاملا در اشتباه هستید.کامل! من با تعرفه شرکت اسیا تک کار میکنم بقیه شرکت هارو نمیدونم.. راهنمای خرید مودم وای فای خانگی در کمتر از 2 دقیقه همه چراغ ها سبز میشوند.سرعت اینترنت هم خیلی عالیه.ابعاد مودم خیلی کمه.تقریبا 10 در 10 سانتی متر واقعا کوچیک.کنار تلفن هم جا میشه.در صورتی که در خانه یا اداره هستید و پبچبدگی زیاد نمیخواهید و میخواهید راحت باشید این مودم رو قطعا پیشنهاد میکنم.

اون مودم + روتر که وایرلس هم داره. اصلا وایرلس رو روتر درست میکنه نه مودم. چرا انتظار وایرلس دارید از همچین مودمی تازه اونم با این قیمت؟
اگه یه روتر 300N (فقط روتر) کنارش سوار کنید (با وصل کردن کابل اترنت) حداقل حدود 100 تا 150 هزار تومن (در انتهای پاییز 97!) نسبت به خرید یک مودم+روتر 300N صرفه جویی میکنید. ظاهر اینکار شاید خیلی شیک نباشه (سیم میم بیشتر و دو قطعه به جای یک قطعه) ولی زشت هم نیست! مزایایی هم داره!
البته اگه خونه زیر 100 متر باشه، یه روتر 150N هم کافیه که اینجور صرفه‌جویی بیشتر هم میشه!
جنس بدنه اش هم اگه خیلی خوب نیست، ضعف نیست به نظرم، چون قرار نیست که باهاش کشتی گرفت!

برای من پورتهای بیشتر و داشتن شبکه بی سیم بر روی مودم مهم نبود چون هدف من اتصال اون به یک روتر قوی تر بود؛ به همین دلیل این مودم چشمم رو گرفت. اولین چیزی که بعد از باز کردن بسته متوجه اون شدم، ابعاد بسیار کوچک دستگاه و دومین چیز، رنگ سفید مات بود! فکر می کنم با رنگ مشکی از این بدتر بشه. یک موضوع جالب که شاید تنها برای من اتفاق افتاده باشه این بود که من این دستگاه رو در شهریور خریداری کردم اما زمانی که خواستم گارانتی دستگاه رو در اینترنت چک کنم تاریخ خرید رو برای اردیبهشت ماه زده بود. (خیلی برای من مهم نبود اما چون یک ماه بیشتر از خرید دستگاه میگذشت باعث میشه نتونین از یک سال گارانتی اضافه شرکت ایزی استفاده کنین)
تنظیمات دستگاه بسیار ساده است؛ این مودم از یک Wizard پشتیبانی میکنه که تمامی راه اندازی اولیه توی چند قدم خلاصه میشه. جالبه که به صورت پیش فرض تنظیمات مربوط به اکثر شرکتهای ارائه دهنده اینترنت مثل مخابرات و شاتل رو داره.
مودم تقریباً دوماه بدون اینکه خاموش بشه داره کار میکنه و مشکلی برای اون پیش نیومده. هیچ اثری از اینکه دستگاه گرم کنه هم حس نمیشه. دوباره تأکید می کنم که حواستون باشه که این دستگاه تنها یک مودم هستش و اینترنت بی سیم نداره!

راهنمای خرید مودم دست دوم
مودم دست دوم را از کجا بخریم ؟ این سوال حتما در ذهن شما هم هست ، که می خواهید مودم ارزان و با قیمت پایین خریداری کنید ، تا با هزینه کم کار خود را راه بی اندازید ، که قبل خرید مودم باید نکات مهم انتخاب و سفارش این نوع محصولات در بازار بدانید. که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مودم دست دوم

نکات مهم هنگام خرید مودم دست دوم
در قسمت اول این مقاله با بررسی انواع نکته های ضروری و مهم می توانیم یک مودم دست دوم یا حتی در حد نو از طریق فروشگاه های اینترنتی واسط و یا از طریق فروشنده های بیرونی مدل باب میل با هزینه کمتر را انتخاب خریداری کنیم. و از آن لذت کافی را ببریم. در این راهنمایی خرید سعی شده نکات مهم و کابردی در زمان خرید ، نوشته شده است.

نکات مهم هنگام خرید مودم دست دوم

بررسی مودم از نظر سالم بودن
مودمی که انتخاب می کنید خودتان حتما می دانید که وسایل های دست دوم ممکن است خراب یا نقص فنی داشته باشند. در این زمینه قبل خرید قطعی ، مودم را به صورت حضوری تست کنید بعد این که مطمئن شدید مودم سالم است ، خرید خود را انجام دهید. حتما به ذهن شما این خطور می کند که اگر به صورت اینترنتی سفارش دهیم چه کنیم ، اصلا نگران نباشید ، در این زمان از یک فروشگاه معتبر قابل قبول واسط مانند سایت فروشگاهی ایسام و دیگر سایت های که در این زمینه کار می کنند سفارش خود را انجام دهید و بعد تحویل محصول و بررسی کالا از نظر گفته فروشنده مطابقت داشته باشد با تایید در سایت واسط می توانید پول فروشنده را بدهید. و اگر به صورت برعکس است طبق گفته فروشنده کالا درست نبود برگشت محصول را از طریق سایت واسط انجام دهید. و در صورت انتخاب نکردن وسایل جایگزین ، پول شما به حساب بانکی برگشت داده می شود.

مشاهده لیست قیمت مودم دست دوم در ایسام

نوع مودم
در این نکته به نوع مودم می پردازیم که باید بدانید برای چه چیزی می خواهید چون مودم ها از نظر امکانات با هم دیگر فرق دارند به طور مثال به صورت های بیسیمی و سیمی طراحی می شون که با پیشرفت علم امروزه بیشتر آنها به صورت های بیسمیمی وای فای هستنند. چون در اینجا برای راهنمایی خرید مودم دست دوم می پردازیم ممکن است که مدل های قدیمی هم در سایت های مختلف جهت فروش توسط افراد گذاشته میشوند که دیگر نیاز به آن ندارند و می خواهند مدل های جدید با امکانات بیشتری را خریداری کنند.

تفاوت بین مودم و روتر در چیست؟
بازار تجهیزات شبکه رایانه امروزی چنین انتخاب عظیمی از دستگاه های سیمی و بی سیم را ارائه می دهند که جای تعجب ندارد که چرا بعضی از فناوری ها ممکن است در بعضی مواقع گیج کننده باشند. آنچه باعث تعجب بیشتر می شود این واقعیت است که بیشتر این دستگاه ها از فناوری های مشابه استفاده می کنند ، عملکردهای مشابهی را انجام می دهند ، اغلب در طراحی مشابه هستند و به همان نوع کابل ها نیز احتیاج دارند.

مشاهده لیست قیمت و خرید انواع مودم دست دوم در حد نو

مودم و روتر نیز این لیست را درست در کنار نقاط دسترسی ، پل ها ، تکرار کننده ها و چندین دستگاه شبکه رایانه ای دیگر ایجاد می کنند. تفاوت یک مودم و روتر از آن واضح تر است ، به عنوان مثال ، تفاوت بین یک نقطه دسترسی و یک الحاق کننده دامنه ، اما در هر صورت مهم است که به عنوان مصرف کننده اطلاع داده شود ، به خصوص هنگام جستجو برای شبکه جدید. تجهیزات.

نام مودم یک اصطلاح کوتاه است که از فرآیندهای فنی که دستگاه انجام می دهد ، یعنی دولاسیون و تغییر شکل گرفته است. در اوایل شبکه سازی ، از اصطلاح مودم برای توصیف دستگاهی استفاده می شد که گفتار را به سیگنال های آنالوگ (و برعکس) تبدیل می کرد تا از طریق خطوط تلفن منتقل شود. از آن زمان ، این اصطلاح گسترش یافته است تا انواع دستگاههایی را انجام دهد که اصولگرایی-تخریب (یا رمزگذاری-رمزگشایی) را به اساسی ترین مفهوم آن انجام می دهند. مدولاسیون و تخریب فرایندهایی است که به وسیله آنها سیگنالهایی که بین شبکه های مختلف حرکت می کنند به اشکال مختلف سیگنالهای مناسب برای انتقال از طریق کابل ها یا رسانه های دیگر تبدیل می شوند.

به این روش فکر کنید: انتقال یخ خالص بر روی لوله هایی که برای آب طراحی شده اند غیرممکن است (و نه عملی) ، اما ذوب یخ امکان پذیر است. تقریباً مانند یخ ذوب می شود تا از طریق لوله به عنوان آب منتقل شود و سپس در انتهای دیگر منجمد شود ، داده های رایانه از یک فرم به فرم دیگر تبدیل می شوند تا از طریق کابل یا بی سیم منتقل شوند و سپس به قسمت اصلی خود در مقصد برگردانده شوند. . با یخ ، فرم تغییر می کند ، اما ترکیب شیمیایی چنین نیست – برای داده ها نیز به همین دلیل صدق می کند زیرا فرم آن تغییر می کند ، اما اطلاعات موجود در داخل اینگونه نیست.

این کار تبدیل و برگرداندن سیگنالهای مسافرتی از یک شبکه محلی از طریق زیرساخت اینترنت به شبکه محلی دیگر ، کار مودم است.

مودم
روتر. روترها دستگاههای شبکه رایانه ای هستند که به دو عملکرد اصلی کار می کنند: [1] ایجاد یک شبکه محلی و حفظ اطلاعات [2] داده های ورودی و خروج از شبکه و داده هایی که در داخل آن حرکت می کنند را مدیریت می کنند.

پس از راه‌اندازی و آماده رفتن ، روتر یک شبکه محلی ایجاد می کند (اغلب به طور اختصاری LAN). LAN شبکه ای رایانه ای است که چندین دستگاه انتهای مختلف را در یک منطقه کوچک ، مانند خانه یا محل کار ، بهم متصل می کند. دستگاههای متصل به LAN – بصورت بی سیم یا با استفاده از کابل ها – در صورت دسترسی به اینترنت ، می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

به عبارت ساده تر ، روتر دفتر پست جهان دنیای شبکه رایانه است. با دریافت نامه (از طریق بسته های داده) از سراسر جهان (به عنوان مثال اینترنت) ، این سازماندهی و ارسال به شهروندان (دستگاه های نهایی) در آن منطقه خاص (یعنی شبکه محلی) انجام می شود. همچنین می توانید ایمیل در میان شهروندان در همان منطقه و به آدرس های خارج از آن ارسال شود. کلیه نامه ها از طریق اداره پست پردازش می شوند.

قسمت گیج کننده. مردم اغلب به دو دلیل مودم و روتر را اشتباه می گیرند. اولین ارتباط است. هر دو دستگاه اغلب در همان ساختار شبکه یافت می شوند. با ورود داده ها به محل ، ابتدا توسط مودم پردازش می شود و پس از آن به روتر می رود و در آنجا به دستگاه های انتهایی مناسب هدایت می شود. این واقعیت که هم مودم و هم روتر در یک خط ترافیک ، در کنار یکدیگر قرار دارند و در نهایت رسیدن به همان هدف یعنی تحویل و ارسال اطلاعات ، ممکن است مصرف کنندگان گاهی اوقات یکی را برای دیگری اشتباه کنند.

دلیل دوم عملکرد دوگانه است. روترها / مودم های ترکیبی عملکردهای دو دستگاه جداگانه را برای ایجاد یک راه حل شبکه واحد جمع می کنند. با این حال ، از آنجا که عملکرد مسیریابی برای مصرف کنندگان آشکارتر است ، این دستگاه ها بیشتر به عنوان روتر شناخته می شوند. این تصور غلط را ایجاد می کند که روترها بطور پیش فرض نیز مدولاسیون و از بین بردن را انجام می دهند و اصطلاح روتر و مودم قابل تعویض است. این در حالی است که اینگونه نیست.

تمایزات مودم و روتر اساساً دستگاه های مختلفی هستند. همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، مودم ها یک نوع سیگنال داده را به یک نوع دیگر تبدیل می کنند (نوع مناسب دستگاه ها در یک شبکه محلی) ، در حالی که روتر ها داده های دریافت شده از مودم را به تلفن های هوشمند ، لپ تاپ و سایر دستگاه های نهایی در شبکه توزیع می کنند. .

روترها همچنین شبکه های محلی را ایجاد و نگهداری می کنند و به چندین دستگاه امکان برقراری ارتباط و اشتراک گذاری داده ها با یکدیگر را می دهند. شبکه محلی بدون در نظر گرفتن دسترسی به اینترنت می تواند وجود داشته باشد.

از طرف دیگر مودم ها نمی توانند LAN ایجاد کنند و همچنین نمی توانند مستقیماً با چندین دستگاه ارتباط برقرار کنند. با این وجود ، آنها برای دسترسی به اینترنت ضروری هستند.

فن آوری های LigoWave راه حل اختصاصی مودم یا روتر را ارائه نمی دهد ، اما این فناوری ها به هیچ وجه مفهومی خارجی برای نحوه کار دستگاه های LigoWave نیست.

مودم یکی از مهمترین قطعات سخت افزاری است که در دستگاه های LigoWave مورد استفاده قرار می گیرد. مودم های یکپارچه چندگانه نه تنها سازگاری گسترده ای با سایر تجهیزات از جمله سایر تولید کنندگان فراهم می کند بلکه جهانی بودن ، کاربردی بودن و عملکرد بیشتر را نیز تضمین می کند.

در مورد مسیریابی ، سری Infinity LigoWave از نقاط دسترسی بی سیم به حالت روتر مجهز شده است. این ارتباط محلی را برای هر دستگاه پایان Wi-Fi مبتنی بر مکان و برنامه صرفنظر می کند. بنابراین دستگاههای بینهایت می توانند جایگزینی برای روترهای معمولی باشند.

مطلع باشید.در حالی که مودم و روتر برای بعضی ها گیج کننده است ، اصول و کارکردهای اصلی تفاوت چشمگیری دارند. دستگاه ها نه تنها در دو سطح مختلف درون شبکه قرار دارند بلکه عملکردهای مختلفی را نیز انجام می دهند: مودم ها سیگنال هایی را که از شبکه محلی خارج می شوند و خارج می شوند ، تبدیل می کنند ، در حالی که روتر ها داده ها را از ، و بین دستگاه ها توزیع می کنند. بنابراین ، دفعه بعدی که به مودم یا روتر جدید نیاز دارید ، مطمئن باشید که در هنگام خرید تصمیم آگاهانه اتخاذ خواهد شد. (ligowave)

1قیمت خرید مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2740U
مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم N300 دی-لینک

نقاط قوت :

انتن دهی قوی

تنظیم راحت و آسان

مناسب برای کاربری خانگی

قیمت بصرفه

معایب :

پشتیبانی نکردن از سرعت های بیشتر از 1mb/s

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ ها:پورت RJ-11

کیفیت خدمات (QoS):دارد

تعداد پورت اترنت RJ-45:چهار عدد

فرکانس قابل پشتیبانی:2.4 گیگاهرتز

تعداد آنتن:دو عدد

نظرات خریداران در مورد مودم روتر ADSL2 Plus بی‌ سیم

من این و خریدم از دیجی کالا h/w A1 هست اوایل همش وایفایش قطع میشد ولی وقتی که نرم افزار مودم رو از سایت دی لینک دات آی آر اپدیت کردم وایفایش دیگه قطع نمیشه! دوستانی که مشکل قطعی وایفای دارند توجه کنند :
1) پشت مودم رو نگاه کنید و h/w مودم رو یادداشت کنید
(2 برید سایت دی لینک دات آی آر و دنبال نرم افزار مربوط به مودم خودتون بگردید
3) حتما نرم افزاری که دانلود میکنید مربوط به نسخه سخت افزاری مودم خودتون باشه.. بالای سایت دی لینک هم اخطاریه زده…
5( نرم افزاری که دانلود میکنید شاید ورژنش تغییر نکرده باشه ولی تاریخ ساختش تغییر کرده و جدیدتره و مشکل قطعی وایفای هم حل شده است
از دیجی کالا خواهش میکنم این کامنت را انتشار دهد با تشکر.

دوستانی که از قطع و وصل گلایه میکنن توجه کنن من برای مشتری خریدم بد باشه همشون زنگ می زنن چون زیاد کانفینگ کردم.اول اینکه سیمای تلفن همشون نویز دارن باید اصول ایمنی رعایت کنین مودم بغل دستگاهای مغناطیسی اسپیکر ال سی دی تلفن بی سیم روی همون خط نباشه.اسپیلتر حتما قبل اتصال باشه و نکته خوب این مودم اینه که با نرم افزار androdumper که به راحتی تی پی لینکو حک میکنه این مودم حک نمیشه امنیت بالایی داره.قطع شدن نت برای اتصالات داخلیتونه یا جای ناصحیح گذاشتن مودم.برای خنگ شدنشم توی مسیر باد کولر حتی کم.یا جایی که کولر گازی هست کلا خنکیش هست.اول بسم الله نظرو تایپ نکنین مشکل برطرف شد کار کشیدین دو هفته بعد نظر بدین.الان یوزر میخواد بخره سرگیجه میگیره.اگه مودم بدی باشه رو صدر جدول دیجیکالا نیست پربازدید باشه.جنسش عالی کاربری عالی.هرگاه مشکل اتصال دیدی حتما مشکل از سیمکشی و نویز و مکان نا صحیحه.شبو روزگار خوش

2خرید قیمت مودم روتر ADSL2 Plus تندا مدل D301 V2
مودم روتر ADSL2 Plus تندا

نقاط قوت :

قیمت مناسب

کاراریی بالا

داشتن پورت USB

سایز مناسب

معایب :

حرارت به میزان سایر مودم ها

بزرگی آنتن ها

لاستیکی نبودن پایه ها و سر خوردن روی سطوح لیز

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ها:پورت USB

تعداد پورت اترنت RJ-45:سه عدد

فرکانس قابل پشتیبانی:2.4 گیگاهرتز

تعداد پورت USB:یک عدد

تعداد آنتن:دو عدد

نظرات خریداران درباره مودم روتر ADSL2 Plus تندا

من این مودم از دیجی کالا نخریدم و از بازار تهیه کردم چون اون موقع ورژن 2 را نداشت(هدف از بیان این مطلب این بود که واقعاً این مودم را دارم و تا قبل از مشکل نویز خطم اسم این برند به گوشم هم نخورده بود)، خط من دارای نویز زیادی هست (علت نویز خطم هم به دستگاه های داخل منزل مثل تلفن بیسیم ، اسپلیتر ، مایکروفر و … نبود و از سیم کشی بد و در کنار کابل برق اسانسور بودن سیم تلفن بود و امکان تعویض سیم و جابه جایی مسیر نبود چون من طبقه سوم آپارتمان هستم وتازه یک ماهی هست که خونم جابه جا کردم ) مودم قبلی من دی لینک بود و بخاطر نویز خط مدام قطع می شد بطوریکه هر 10 دقیقه یا 5 دقیقه قطع می شد و من به شدت کلافه شده بودم و درگیری شدیدی باISP داشتم، نویز خط من(snr) تقریباً 7 هست و پهنای باند خطم بیشتر از 4 مگابیت کشش نداره. تا اینکه توی نظرات بقیه کاربران خوندم که مودم های تندا در برار نویز خوب عمل میکنند وبه فکر عوض کردن مودم افتادم. اول مودم تی پی لینک دوستم روی خطم وصل کردم و دیدم قطعی ها کمتر شد و تقریبا هر 1 یا 2 ساعت قطع میشد و متوجه شدم که مودم تاثیر داره بعد رفتم همین مودم تندا گرفتم و زمانی که با گارانتی کنندش صحبت می کردم گفت که ورژن 2 را بگیر چون به روزتر از قبلی هست و بعد خرید روی خطم وصل کردم و تاالان دیگه قطعی نداشتم این مودم و به گفته دیگر دوستان نظر دهنده مودم های برند تندا به شدت در برابر نویز خط مقاوم هستن و برای دوستانی که مشکل نویز خط دارن بگم که اول اصلا به فکر خرید مودم سیسکو و مودم های هم رده این برند نباشن چون در برابر نویز به شدت ضعیف هستن و برای ارتباط های عالی طراحی شدن. دوم مودم های دی لینک هم مناسب خطوط نویز دار نیستن البته باید بگم که مودم های خوب و با امکاناتی داره این برند و در مورد برند و کیفیتش نظر نمیدم فقط دارم تجربه خودم میگم که مودم های این برند برای خط نویز دار مناسب نیستن. با اینکه مودم های تی پی لینک در برابر نویز نسبت به مودم های دی لینک بهتر عمل میکنن ولی باز هم نتیجه مطلوب بدون قطعی ندارن و در مورد ایسوس نمی دونم چون استفاده نکردم و در آخر با توجه به تجربه خودم باید بگم حتما برای خطوط نویزدار از مودم برند تندا استفاده کنند.
و این نکته را عرض کنم که من فقط مودم های برند های مذکور را فقط از نظر مناسب بودن برای خطوط نویزدار مقایسه کردم ( البته با توجه به تجربه خودم) و با بقیه مواردشون کاری ندارم که کدوم از نظر سرعت ، قدرت ، امکاناتات و … بهتره.
بابت طولانی شدن مطلب عذر می خوام.

این مودم امروز رسید بدستم جاداره از دیجی تشکر کنم.
بررسی مودم تندا:
اولین چیزی که بهش برخوردم تاریخ شروع گارانتیه که از 2 ماه دیگه شروع میشه و مدتش هم 3 ساله شرکت آونگ هستش که این احترام به مشتریه منم تشکر میکنم از شرکت.
یه ناراحتی جزیی هم پیش اومد که بعد از خریدم دیجی مودم رو با تخفیف گذاشتش.
نرم افزار های نصب شده روی اکثر مودم های شرکت تندا easy setup هستش و اگر مشخصات دقیق از قبیل یوزرنیم و وپسورد و vpi vci که مربوط به اینترنت خطتون میشه رو بدونید نهایتا 20 ثانیه نصب یا همون کانفیگ مودم بیشتر زمان بر نیست.
قبل از نصب و پیکره بندی ، مودم رو ریست کنید. کیلیدش از دید رس خارجه و دقیقا زیر مودم جاسازی شده.
توجه کنید اگر در زمان کانفیگ مودم کانکت نشد به شرکت خدمات اینترنت تماس بگیرید و موضوعو بگید.
من اینترنت رو از شرکت مخابرات میگیرم و طی چندین تماسی که داشتم باهاشون به علت کانکت نشدن مودم ، مهندس مخابرات گفت یه ارور روی خط بوجود اومده که با رفع کردنش مودم بلافاصله کانکت شد. جالبه که من مودمو خاموش روشن کردم و باز هم کانکت نشد مجددا به شرکت تماس گرفتم گفتن مودم های تندا از این ارور سیستمی رنج میبرن که اگه مودم خاموش بشه احتمال براقراری مجدد منفیه.
راهکار برای حل این موضوع:
فیریمور یا نرم افزار خود مودم رو باید آپدیت کنید.باید برید داخل سایت تندا مودمتونو سرچ کنید گزینه دانلود رو بزنید و جدیدترین نسخه دستگاه رو دانلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید حتما و مودمو آپدیت کنید.
توی این آپدیت سعی کردن مشکلات سیستمی و باگ ها و فایر وال مودم رو تقویت کنن.
مودم از 2 آنتن جدا نشدنی با قدرت کلی 10 دسی بل بهره میبره که واقعا آنتن دهیش با این هزینه بینظیره.سرعتش هم فوق العادس و داخل تنظیماته اولیش میتونین ip tv هم فعال کنین.
با این امکانات در کنار یه پورت usb برای اشتراک گذاری فایل ها این مودم ارزش خریدش بسیار بالاس.
داخل جعبه 2 عدد کابل تلفن _1 عدد کابل شبکه _1 عدد اسپیلیتور _آداپتور و مودم و دفترچه
ببخشید طولانی شد….

3قیمت خرید مودم روتر N300 بی‌ سیم ADSL2+ دی-لینک مدل DSL-124
قیمت خرید مودم روتر N300

نقاط قوت :

انتن دهی بالا

بدون افت سرعت اینترنت

کانفیگ بسیار آسان

امکان تنظیم مسافت انتن دهی

معایب :

نداشتن دکمه فیزیکی جهت خاموش کردن آنتن وای فای

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ها:پورت اترنت RJ-45 LAN

کیفیت خدمات (QoS):دارد

تعداد پورت اترنت RJ-45:چهار عدد

فرکانس قابل پشتیبانی:2.4 گیگاهرتز

تعداد آنتن:دو عدد

نظرات خریداران درباره مودم روتر N300 بی‌ سیم ADSL2+ دی-لینک مدل DSL-124
با سلام . تقریبا سه ماهه که از این مودم استفاده میکنم ، قبلش مدل دیگری از دی لینک داشتم که آنتن دهی ضعیفی داشت ولی این مودم رو که از دیجی کالا خریدم ، توی خونه ی ۱۶۰ متر زیربنا کاملا آنتن دهی داره . داغ نمیکنه . تعداد مک آدرس بیشتری میشه ست کرد . نویز نداره . با اینترنت مخابرات خوب عمل میکنه …

من ۵ ماهی میشه که خریدمش ، هم ظاهر شیکی و قشنگی داره ، هم کیفیت ساختش خوبه ، هم وصل شدن و آنتن دهیش خوبه … تا حالا که مشکلی نداشتم.

از نظر شکل ظاهری خیلی شیک و با کلاسه. از نظر عملکرد هم نسبت به مودم قبلیم (تی پی لینک قدیمی) سرعت اینترنت بخصوص توی دانلود با همان اشتراک قبلی که داشتم افزایش محسوسی پیدا کرده. جنس با دوام و با کیفیتی است. البته عملکردش در زمان طولانی معلوم میشه ولی تو مدت دو هفته که استفاده میکنم راضیم.
آنتن دهی خیلی خوبی داره. نکته جالبش اینه که برای جاهای کوچیک اگه آنتن قوی لازم ندارید تو تنظیماتش میشه توان آنتن رو کم کرد.

کیفیت ساختش خیلی خوبه
قطعی نداشته تو این چند وقته که استفاده می کنم
به راحتی 8 دیوایس بهش کانکته بدون اینکه قطع بشه یا مشکلی واسش پیش بیاد
فعلا ک خوب بوده.

4قیمت خرید مودم روتر ADSL2 Plus باسیم دی-لینک مدل DSL-2520U
مودم روتر ADSL2 Plus باسیم دی-لینک مدل DSL-2520U

نقاط قوت :

اندازی بسیار ساده

ابعاد بسیار کوچک و طراحی زیبا

وسایل جانبی کامل

3 سال گارانتی

معایب :

نداشتن وای فای

مشخصات این محصول :

رابط‌‌ها:پورت USB

تعداد پورت اترنت RJ-45:یک عدد

تعداد پورت USB:یک عدد

نظرات خریداران درباره مودم روتر ADSL2 Plus باسیم دی-لینک مدل DSL-2520U
دوستان عزیز توجه کنند این مودم 3 سال گارانتی و خدمات پس از فروش داره که خیلی عالییه.چراغ هاش به رنگ قرمز و سبز هست که بنده رنگ سفید مودم رو خریدم.رنگ سیاه زیاد جالب نیست.در جواب دوستانی که نظر دادند سرعت مودم پایینه چه در راه اندازی چه در اتصال به مودم.کاملا در اشتباه هستید.کامل! من با تعرفه شرکت اسیا تک کار میکنم بقیه شرکت هارو نمیدونم.. راهنمای خرید مودم وای فای خانگی در کمتر از 2 دقیقه همه چراغ ها سبز میشوند.سرعت اینترنت هم خیلی عالیه.ابعاد مودم خیلی کمه.تقریبا 10 در 10 سانتی متر واقعا کوچیک.کنار تلفن هم جا میشه.در صورتی که در خانه یا اداره هستید و پبچبدگی زیاد نمیخواهید و میخواهید راحت باشید این مودم رو قطعا پیشنهاد میکنم.

اون مودم + روتر که وایرلس هم داره. اصلا وایرلس رو روتر درست میکنه نه مودم. چرا انتظار وایرلس دارید از همچین مودمی تازه اونم با این قیمت؟
اگه یه روتر 300N (فقط روتر) کنارش سوار کنید (با وصل کردن کابل اترنت) حداقل حدود 100 تا 150 هزار تومن (در انتهای پاییز 97!) نسبت به خرید یک مودم+روتر 300N صرفه جویی میکنید. ظاهر اینکار شاید خیلی شیک نباشه (سیم میم بیشتر و دو قطعه به جای یک قطعه) ولی زشت هم نیست! مزایایی هم داره!
البته اگه خونه زیر 100 متر باشه، یه روتر 150N هم کافیه که اینجور صرفه‌جویی بیشتر هم میشه!
جنس بدنه اش هم اگه خیلی خوب نیست، ضعف نیست به نظرم، چون قرار نیست که باهاش کشتی گرفت!

برای من پورتهای بیشتر و داشتن شبکه بی سیم بر روی مودم مهم نبود چون هدف من اتصال اون به یک روتر قوی تر بود؛ به همین دلیل این مودم چشمم رو گرفت. اولین چیزی که بعد از باز کردن بسته متوجه اون شدم، ابعاد بسیار کوچک دستگاه و دومین چیز، رنگ سفید مات بود! فکر می کنم با رنگ مشکی از این بدتر بشه. یک موضوع جالب که شاید تنها برای من اتفاق افتاده باشه این بود که من این دستگاه رو در شهریور خریداری کردم اما زمانی که خواستم گارانتی دستگاه رو در اینترنت چک کنم تاریخ خرید رو برای اردیبهشت ماه زده بود. (خیلی برای من مهم نبود اما چون یک ماه بیشتر از خرید دستگاه میگذشت باعث میشه نتونین از یک سال گارانتی اضافه شرکت ایزی استفاده کنین)
تنظیمات دستگاه بسیار ساده است؛ این مودم از یک Wizard پشتیبانی میکنه که تمامی راه اندازی اولیه توی چند قدم خلاصه میشه. جالبه که به صورت پیش فرض تنظیمات مربوط به اکثر شرکتهای ارائه دهنده اینترنت مثل مخابرات و شاتل رو داره.
مودم تقریباً دوماه بدون اینکه خاموش بشه داره کار میکنه و مشکلی برای اون پیش نیومده. هیچ اثری از اینکه دستگاه گرم کنه هم حس نمیشه. دوباره تأکید می کنم که حواستون باشه که این دستگاه تنها یک مودم هستش و اینترنت بی سیم نداره!

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 296
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1167
  • بازدید ماه : 454
  • بازدید سال : 5619
  • بازدید کلی : 33366
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی