loading...

آپدیت تکنولوژی

بازدید : 111
يکشنبه 14 شهريور 1400 زمان : 12:20

صندلی‌های اداری اگرچه ممکن است بسیار ساده به نظر بیایند و به نظر برسد که اهمیت چندانی ندارند، اما بسیار بسیار مهم هستند. این صندلی‌ها اگر به خوبی و با توجه به استانداردهای تعیین شده انتخاب نشوند می‌توانند بسیار آسیب‌رسان باشند و کارآمدی ما را و کیفیت کاری را به شدت کاهش دهند. همانطور که در جریان هستید، صندلی‌های استاندارد، خصوصیاتی دارند مانند ارتفاع، انحنای پشت کمر، حالت قرارگیری گردن و مواردی از این دست. اگر این موارد رعایت نشوند این صندلی‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین لازم است در انتخاب آنها دقت لازم صورت گیرد. صندلی‌های طبی و اداری نیلپر یکی از برندهای موجود صندلی اداری در بازار هستند. این صندلی‌ها را می‌توان از دیوار هم خریداری کرد. یک برند دیگر از این نوع صندلی‌ها، لیو است. داتیس و آرکانو هم از دیگر برندهای در دسترس هستند.
بهترین صندلی مدیریتی از مراکز معتبر خرید این نوع صندلی‌ها در درجه اول می‌توان به دیجی کالا اشاره کرد که با یک سرچ ساده برندهایی مانند اروند، آوان، امیران، بتیس و… را به همراه توضیحاتی در مورد ویژگی‌هایشان در اختیار ما قرار می‌دهند. این صندلی‌ها انواع چرخ‌دار و بدون چرخ و پایه ثابت هم دارند و با توجه به ارگونومی بدن انسان طراحی می‌شوند. گاهی که فرد استفاده کننده سنگین‌وزن است، این صندلی‌ها مخصوص وزن بالا هم طراحی می‌شوند. پشتی آنها هم ممکن است انواعی مانند پشت توری یا پارچه‌ای داشته باشد. از دیگر برندهای موجود می‌توان به باتیک، پاوید، پارادایس، پاسارگاد، پرشین، تیراژه، تیام، تیکاند هم اشاره کرد. برخی از این صندلی‌ها انواع تخت‌شو هم دارند.

1-صندلی اداری آرکانو کد D550A چرمی

صندلی اداری آرکانو کد D550A چرمی
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
آهن
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
جنس چرخ
پلاستیک
خرید محصول

بنابراین می‌توانید علاوه بر اینکه در محل کار یا پشت میز کار منزل خود، مدت طولانی در حالت نشسته سپری می‌کنید، بتوانید برای دقایقی آن را به حالت تخت‌شو در آورید و به استراحت بپردازید. این مسئله برای آنهایی که دچار کمبود جا هستند بسیار مفید خواهد بود. یک نوع دیگر کم جا از این صندلی‌ها، صندلی‌های اداری تاشو هستند. هر زمان که کارتان تمام شد می‌توانید آنها را تا کرده، در گوشه‌ای قرار دهید تا بتوانید از فضا کاملاً بهینه استفاده کرده و آن را برای کاربری‌های دیگر خود آماده‌سازی کنید.از دیگر برندهایی که برای صندلی‌های اداری می‌توان نام برد: ثمین، ثامن، ثنکو، جلیس، جی اس پی، جهان صنعت، جهان سیستم. این صندلی‌ها بعضاً یک قابلیت دیگری هم دارند. برای برخی از آنها جک طراحی شده که می‌توان از طریق آن ارتفاع صندلی را میزان کرد و متناسب با شخص از آن استفاده کرد. صندلی‌های اداری انواع چرمی دارند که از سایر انواع رایج‌تر هستند. با توجه به توضیحاتی که مطرح شد می‌توان پی برد که اهمیت این نوع از صندلی‌ها تا چه حد زیاد است. بنابراین برای افرادی که روزانه هشت الی ده ساعت مشغول کار اداری هستند و پشت میز خود روی صندلی نشسته‌اند و تحرک دیگری ندارند، این نکته بسیار کلیدی است که صندلی که انتخاب می‌کنند خصوصیات لازم و استاندارد را داشته باشد یا خیر. به عنوان مثال بدن افراد به مرور زمان با نشستن پشت میز شروع به خم شدن می‌کند.شانه‌ها افتاده و ستون فقرات کج می‌شود. لذا همان انحنای کوچک روی پشتی صندلی است که می‌تواند از تمامی این عوارض پیشگیری کند و تکیه‌گاهی برای ستون فقرات ایجاد کند تا از انحراف آن جلوگیری شود. یا به طور مثال زاویه گردن هم بسیار مهم است. برخی از این صندلی‌ها در قسمت گردن هم طراحی‌هایی دارند تا در طی ثابت ماندن گردن طی زمان‌های طولانی به آن آسیبی وارد نشود و فشاری را متحمل نشود.

2-صندلی اداری مدل ARA-003

صندلی اداری مدل ARA-003
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
قابلیت تنظیم پشتی
ندارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
جنس روکش پشتی
چرم مصنوعی
دسته
ندارد

خرید محصول

اینکه بتوان ارتفاع صندلی را هم تنظیم کرد، خیلی کمک می‌کند. چرا که برخی افراد قد کوتاه‌تری دارند، بنابراین می‌توانند صندلی خود را متناسب با قد خود کمی بالاتر بیاورند تا زاویه شانه‌ها تا مچ دست به درستی تنظیم شود و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند. گاهی هم افراد بلندقدتر از حد معمول هستند که باز هم می‌توانند این تنظیمات را با توجه به قد خود تغییر دهند. از طرفی چرخدار بودن صندلی هم مزایای خاص خودش را دارد که از جمله آن می‌توان به آزادی عمل کاربر در پشت میز اشاره کرد و یا جابه‌جایی ساده آن که باعث می‌شود در صورت نیاز به تغییر محل فشار زیادی متوجه شخص از جهت بلند کردن صندلی نباشد و تنها با هل دادن آن را جابه‌جا کند. بنابراین اگر قصد خرید صندلی اداری برای کارهای اداری و یا حتی کار در منزل خود را دارید، باید حتماً دقت کنید که تمام نکات لازم را رعایت کنید. باید با توجه به نیازهای خود و فرم بدن، به تحقیق و بررسی بپردازید تا از ویژگی‌های احتمالی که مناسب شماست آگاه شوید و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه این متن به توضیحاتی در مورد این نوع از صندلی‌ها خواهد پرداخت و به ویژگی‌های مثبت و منفی مدل‌های موجود در بازار اشاره خواهد کرد. به طور کلی خواهیم خواند که یک صندلی اداری خوب و استاندارد، چیست و چه ویژگی‌هایی لازم است که داشته باشد.

امروزه کارمندان در همه ادارات برای انجام کارهای روزمره خود در اداره و پشت میز کارشان همواره به یک صندلی استاندارد اداری نیازمندند و انتخاب این صندلی بسیار مهم است که باید همواره با دانش قبلی و تحقیق و بررسی انجام شود. این گونه صندلی‌ها که در مکان‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مهم است که از نظر جسمی به فردی که از آنها استفاده می‌کند، آسیبی نرسانند و در ثانی از لحاظ کیفیت و دوام هم باید مناسب باشند.

3-صندلی اداری مدل SH02

صندلی اداری مدل SH02
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
فلز
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
استیل
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

صندلی اداری استاندارد برای افرادی که روزانه ساعت‌های زیادی را صرف کار پشت میز می‌کنند بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشت تا سلامت افراد را به خطر نیاندازند.

در دفاتر و ادارات به طور معمول وقت زیادی صرف نشستن می‌شود، بنابراین لازم است این فشار زیادی که حین نشستن به ستون فقرات فرد وارد می‌شود را با خرید یک صندلی استاندارد مدیریت کرد. در غیر این صورت ناراحتی‌ها، پیشروی خواهند کرد و عوارض گوناگونی را در پی خواهند داشت. لذا انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک که طراحی مناسبی داشته باشد و از ناحیه ستون فقرات و قسمت تحتانی بدن هم به خوبی محافظت کند، بسیار مهم است تا وضعیت نشستن را اصلاح کند.

در این مورد، صندلی‌های اداری استانداردی را در بازار پیدا خواهید کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارد. ولی صندلی استاندارد صندلی است که باکیفیت و ایمن باشد و یکی سری خصوصیات را دارا باشد. مواردی بسیار مهمی وجود دارند که در هنگام خرید یک صندلی اداری استاندارد باید رعایت شود. اگر این ملاحظات صورت گیرد، کاربر می‌تواند با صندلی کار کند که متناسب با ارگونومی بدنش است و می‌تواند بهتر از آن بهره ببرد.

4-صندلی اداری آمیتیس مدل 520

صندلی اداری آمیتیس مدل 520
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
استیل
قابلیت تنظیم پشتی
ندارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
جنس چرخ
پلاستیک – فلز

خرید محصول

اگر می‌خواهید عوارض ناشی از نشستن طولانی در محل کار خود را کاهش دهید، بهتر است در انتخاب صندلی خود بسیار دقت به خرج دهید. این صندلی‌ها با ویژگی‌هایی مانند تنظیم ارتفاع ، پشتی‌های بلند با طراحی منطبق بر ستون فقرات بدن انسان ، ریسک آسیب به ستون فقرات را کاهش می‌دهند. در هنگام کار پشت میز، بهترین زاویه که می‌توان در آن قرار گرفت، زاویه 110 درجه است. به همین دلیل لازم است که صندلی‌هایی که خریداری می‌شوند قابلیت تنظیم زاویه را هم داشته باشند. چرا که این زاویه فشار کمتری را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه بسیار مناسب است. در صورتی که این صندلی تکیه‌گاه سر داشته باشد می‌توان این زاویه را بیشتر در نظر گرفت اما در غیر این صورت، این اگر زاویه را بیشتر کنید شخص مجبور است برای دیدن مانیتور گردن خود را خم کند و این فشار زیادی را وارد خواهد کرد.

نواحی حساس بدن در هنگام استفاده از صندلی کامپیوتر، گردن، قفسه سینه، کمر و دنبالچه (استخوان انتهایی‌ترین بخش از ستون فقرات) هستند. در حالت استاندارد لازم است ما حدود هشت ساعت از روز را روی این صندلی‌ها سپری کنیم البته این استاندارد به عنوان یک کارمند است. گیمرها زمان بسیار بیشتری را به این شکل و به صورت پیوسته سپری می‌کنند. بنابراین انتخاب یک صندلی استاندارد برای مفاصل و ستون فقرات بسیار مفید خواهد بود و از بیماری‌های احتمالی پیشگیری می‌کند.

با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و ما بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر پیش می‌بریم، مجبور هستیم که ساعات بیشتری را در حالت نشسته، پشت میز و روی صندلی‌های خود سپری کنیم. بنابراین انتخاب این صندلی‌ها بسیار مهم است.

5-صندلی اداری رونیکا مدل R950

صندلی اداری رونیکا مدل R950
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

به طور متوسط هر فرد کارمند معمولی ه شغل او پشت میز نشستن است، 40 ساعت در هفته برابر با 19000 ساعت در سال را روی صندلی اداری خود سپری می‌کند. با توجه به اینکه این شخص سال‌های متمادی به این کار مشغول است، این عدد چند برابر می‌شود. لذا اهمیت اینکه این صندلی باید کاملاً استاندارد باشد و در خرید آن دقت لازم به عمل آید دوچندان می‌شود.

برخلاف اینکه صندلی از اهمیت بیشتری نسبت به میز برخوردار است، زیرا که سلامتی ما بیشتر منوط به صندلی است تا میز، باز هم برخی افراد هزینه بیشتر را صرف خرید میز می‌کنند. امروزه بیشتر روز افراد صرف کار بر پشت کامپیوترها می‌شود تا استراحت. پس این صندلی‌ها هم در محیط کا و هم در منزل کارایی زیادی دارند

از انواع صندلی‌های اداری که جزء اصلی‌ترین ملزومات اداری هستند می‌توان به صندلی‌ها کانتر، مدیریتی، کارمندی، کنفرانس، انتظار، اپراتور و صندلی آزمایشگاهی اشاره کرد.

مانند دیگر صندلی‌های، صندلی‌های اداری هم در رنگ‌ها، جنس‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که با توجه به فرایند کاری شما ممکن است یکی از این محصولات را خریداری کنید و یا به تعداد بیشتری نیاز داشته باشید.

6-صندلی اداری آرکانو کد B400T چرمی

صندلی اداری آرکانو کد B400T چرمی
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
فلز
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد
جنس چرخ
پلاستیک – فلز
فنر پشتی
دارد
خرید محصول

به عنوان مثل، صندلی‌های اداری نسبت به صندلی‌های کنفرانس قیمت پایین‌تری دارند. این می‌تواند به این دلیل باشد که شما برای کار خود در یک اداره تنها به یک صندلی نیاز خواهید داشت، اما طبیعتاً برای سالن‌های کنفرانس تعداد بیشتری از این محصول را نیاز خواهید داشت. بنابراین صندلی‌های کنفرانس با قیمت پایین‌تری هم عرضه می‌شوند.

ارگونومیک بودن صندلی آن را بسیار بارز می‌کند تا به عنوان یک صندلی استاندارد از آن استفاده شود. در این صورت استفاده از آن برای تمام عموم از لحاظ سلامت جسمی فراهم خواهد بود. دومین مشخص مهم این صندلی‌ها نشیمن‌گاه آنهاست. باید بسیار به نرمی و ارتفاع نشیمن‌گاه توجه شود. به طور کلی اندازه ارتفاع 15 الی 19 سانتی‌متری برای نشیمن این صندلی‌ها در نظر گرفته می‌شود تا با توجه به تحرک کم کاربرد به لگن و ستون فقراتش آسیبی وارد نشود.

نکات مهمی که در خرید صندلی‌های اداری باید مدنظر قرار دهید:

7-صندلی اداری آرکانو کد BP750T2

صندلی اداری آرکانو کد BP750T2
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
فلز
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

جنس رویه و روکش صندلی: به طور کلی برای شما به عنوان یک خریدار صندلی اداری، روکش و رویه ممکن است فقط از جنبه زیبایی آنها حائزاهمیت باشند. اما با توجه به اینکه فرد ساعات طولانی روی این صندلی‌ها سپری می‌کند، این صندلی‌ها باید رویه و روکشی داشته باشند که در طی این مدت دچار تعریق نشوند و از دوام بالای هم برخوردار باشند. از طرفی قابلیت شست و شوی این رویه و روکش‌ها هم بسیار مهم است. بنابراین جنس‌هایی مانند مش که قابلیت شست و شو گردش هوا دارند باعث می‌شوند در ناحیه کمر و نشیمنگاهی تعریقی صورت نگیرد. لازم به ذکر است که جنس پارچه‌ای نسبت به جنس‌های چرمی از دوام بالاتری برخوردار هستند، اگرچه جرم جلوه زیباتری به محیط می‌بخشد. البته اگر چرم مورد استفاده چرم مرغوبی باشد، دوام آن بهتر خواهد بود و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.طراحی ارگونومیکی: به طور کلی ارگونومیک یعنی یک دانش انسانی را با یک محصول صنعتی بیامیزیم. در مورد صندلی‌های اداری هم این موضوع صدق می‌کند. اگر طراحی به خوبی شکل گرفته باشد، باعث افزایش گردش خون، محافظت از ستون فقرات و عضلات گردن و همچنین با انحنای روی پشتی باعق می‌شود که نشستن به شکل درست انجام شود.

8-صندلی اداری مدل ماهور

صندلی اداری مدل ماهور
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

تنظیمات صندلی: این مورد هم بسیار در بین خصوصیات صندلی اداری حائز اهمیت است. باید به این نکته توجه شود که صندلی خریداری شود که قابلیت تنظیم قسمت‌های مختلف را داشته باشد. امروزه بیشتر آنها قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی را دارند. اما مدل‌هایی در بازار موجود هستند که برخی قسمت‌های دیگر را هم قابل تنظیم کرده‌اند. از جمله اینکه می‌توان قسمت سری، دسته‌ها و نشیمن‌گاه را هم تنظیم کرد.برخورداری از فوم سرد: فوم سرد که در صندلی مورد استفاده قرار می‌گیرد از کیفیت بالایی برخوردار است و طول عمر محصول را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان روی دوام و بقای آن بیشتر از صندلی‌های تهیه شده با فوم گرم حساب باز کرد. لذا توصیه می‌شود اگر قصد خرید صندلی اداری دارید حتماً به سراغ محصولات تهیه شده با فوم سرد برویدقیمت صندلی‌های اداری: قیمت صندلی‌ها به طور مستقیم بستگی به ویژگی‌هایی دارد که برای آن در نظر گرفته شده است. ویژگی‌هایی مانند جک‌ها تنظیم ارتفاع، زاویه و… بنابراین اگر قصد خرید صندلی اداری دارید، ابتدا به این موضوع توجه کنید. باید این را در نظر بگیرید که فردی که قرار است از این صندلی استفاده کند، از نظر فیزیکی دارای چه خصوصیاتی است. حتماً دقت کنید که نشیمنگاه حداقل دارای ابتدایی‌ترین استانداردهای جهانی باشد و خطری سلامت جسمی این افراد را تحت الشعاع قرار ندهد.

9-صندلی اداری بتیس مدل B201

صندلی اداری بتیس مدل B201
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
پلاستیک
جنس فریم کفی
پلاستیک
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
ندارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

بهترین برندهای صندلی کامپیوتر

در بین برندهای موجود در بازار که بسیار متنوع هم هستند، می‌توان از برندهای دیایکسریسر (Dxracer)، نیلپر (Nilper)، لیو (Live) و آرکانو (Arkano)، به عنوان بهترین تولیدکنندگان یاد کرد

مدیران بهتر است قبل از خرید از کارمندان خود مشورت بگیرند تا بتوانند صندلی متناسب با شرایط فیزیکی آنها را تهیه کنند و در اختیارشان قرار دهند. باید به آنها این امکان را بدهند که صندلی را تست کنند و در هنگام تست موارد زیر را مدنظر قرار دهند:

تکیه‌گاه و پشتی صندلی متناسب با ستون فقرات و گودی کمر باشند و قابلیت تنظیم آنها وجود داشته باشد

ارتفاع صندلی باید جوری باشد که بتوان پاها را صاف روی زمین قرار داد.

دستی صندلی باید به طور هم‌سطح با میز باشد تا از افتادگی شانه‌ها و درد جلوگیری کند.

مرکز کامپیوتر باید به طور کاملاً دقیق مقابل چشم‌ها قرار بگیرد.

برای اینکه راحتی بیشتر فراهم شود، پشتی صندلی باید تا وسط تیغه شانه‌ها قرار گرفته باشد.

تشک مموری فوم بسیار مناسب است. زیرا تشک‌های دیگر دوام خیلی پایینی دارند و باعث می‌شوند صندلی غیراستاندارد شود.

اگر صندلی به طور کامل استاندارد باشد، علاوه بر اینکه در شرایط جسمی افراد تأثیر خوبی خواهد داشت، در روحیه و خلاقیت آنها هم تأثیر مثبت به سزایی خواهد گذاشت.

صندلی‌های اداری اگرچه ممکن است بسیار ساده به نظر بیایند و به نظر برسد که اهمیت چندانی ندارند، اما بسیار بسیار مهم هستند. این صندلی‌ها اگر به خوبی و با توجه به استانداردهای تعیین شده انتخاب نشوند می‌توانند بسیار آسیب‌رسان باشند و کارآمدی ما را و کیفیت کاری را به شدت کاهش دهند. همانطور که در جریان هستید، صندلی‌های استاندارد، خصوصیاتی دارند مانند ارتفاع، انحنای پشت کمر، حالت قرارگیری گردن و مواردی از این دست. اگر این موارد رعایت نشوند این صندلی‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین لازم است در انتخاب آنها دقت لازم صورت گیرد. صندلی‌های طبی و اداری نیلپر یکی از برندهای موجود صندلی اداری در بازار هستند. این صندلی‌ها را می‌توان از دیوار هم خریداری کرد. یک برند دیگر از این نوع صندلی‌ها، لیو است. داتیس و آرکانو هم از دیگر برندهای در دسترس هستند.
بهترین صندلی مدیریتی از مراکز معتبر خرید این نوع صندلی‌ها در درجه اول می‌توان به دیجی کالا اشاره کرد که با یک سرچ ساده برندهایی مانند اروند، آوان، امیران، بتیس و… را به همراه توضیحاتی در مورد ویژگی‌هایشان در اختیار ما قرار می‌دهند. این صندلی‌ها انواع چرخ‌دار و بدون چرخ و پایه ثابت هم دارند و با توجه به ارگونومی بدن انسان طراحی می‌شوند. گاهی که فرد استفاده کننده سنگین‌وزن است، این صندلی‌ها مخصوص وزن بالا هم طراحی می‌شوند. پشتی آنها هم ممکن است انواعی مانند پشت توری یا پارچه‌ای داشته باشد. از دیگر برندهای موجود می‌توان به باتیک، پاوید، پارادایس، پاسارگاد، پرشین، تیراژه، تیام، تیکاند هم اشاره کرد. برخی از این صندلی‌ها انواع تخت‌شو هم دارند.

1-صندلی اداری آرکانو کد D550A چرمی

صندلی اداری آرکانو کد D550A چرمی
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
آهن
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
جنس چرخ
پلاستیک
خرید محصول

بنابراین می‌توانید علاوه بر اینکه در محل کار یا پشت میز کار منزل خود، مدت طولانی در حالت نشسته سپری می‌کنید، بتوانید برای دقایقی آن را به حالت تخت‌شو در آورید و به استراحت بپردازید. این مسئله برای آنهایی که دچار کمبود جا هستند بسیار مفید خواهد بود. یک نوع دیگر کم جا از این صندلی‌ها، صندلی‌های اداری تاشو هستند. هر زمان که کارتان تمام شد می‌توانید آنها را تا کرده، در گوشه‌ای قرار دهید تا بتوانید از فضا کاملاً بهینه استفاده کرده و آن را برای کاربری‌های دیگر خود آماده‌سازی کنید.از دیگر برندهایی که برای صندلی‌های اداری می‌توان نام برد: ثمین، ثامن، ثنکو، جلیس، جی اس پی، جهان صنعت، جهان سیستم. این صندلی‌ها بعضاً یک قابلیت دیگری هم دارند. برای برخی از آنها جک طراحی شده که می‌توان از طریق آن ارتفاع صندلی را میزان کرد و متناسب با شخص از آن استفاده کرد. صندلی‌های اداری انواع چرمی دارند که از سایر انواع رایج‌تر هستند. با توجه به توضیحاتی که مطرح شد می‌توان پی برد که اهمیت این نوع از صندلی‌ها تا چه حد زیاد است. بنابراین برای افرادی که روزانه هشت الی ده ساعت مشغول کار اداری هستند و پشت میز خود روی صندلی نشسته‌اند و تحرک دیگری ندارند، این نکته بسیار کلیدی است که صندلی که انتخاب می‌کنند خصوصیات لازم و استاندارد را داشته باشد یا خیر. به عنوان مثال بدن افراد به مرور زمان با نشستن پشت میز شروع به خم شدن می‌کند.شانه‌ها افتاده و ستون فقرات کج می‌شود. لذا همان انحنای کوچک روی پشتی صندلی است که می‌تواند از تمامی این عوارض پیشگیری کند و تکیه‌گاهی برای ستون فقرات ایجاد کند تا از انحراف آن جلوگیری شود. یا به طور مثال زاویه گردن هم بسیار مهم است. برخی از این صندلی‌ها در قسمت گردن هم طراحی‌هایی دارند تا در طی ثابت ماندن گردن طی زمان‌های طولانی به آن آسیبی وارد نشود و فشاری را متحمل نشود.

2-صندلی اداری مدل ARA-003

صندلی اداری مدل ARA-003
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
قابلیت تنظیم پشتی
ندارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
جنس روکش پشتی
چرم مصنوعی
دسته
ندارد

خرید محصول

اینکه بتوان ارتفاع صندلی را هم تنظیم کرد، خیلی کمک می‌کند. چرا که برخی افراد قد کوتاه‌تری دارند، بنابراین می‌توانند صندلی خود را متناسب با قد خود کمی بالاتر بیاورند تا زاویه شانه‌ها تا مچ دست به درستی تنظیم شود و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند. گاهی هم افراد بلندقدتر از حد معمول هستند که باز هم می‌توانند این تنظیمات را با توجه به قد خود تغییر دهند. از طرفی چرخدار بودن صندلی هم مزایای خاص خودش را دارد که از جمله آن می‌توان به آزادی عمل کاربر در پشت میز اشاره کرد و یا جابه‌جایی ساده آن که باعث می‌شود در صورت نیاز به تغییر محل فشار زیادی متوجه شخص از جهت بلند کردن صندلی نباشد و تنها با هل دادن آن را جابه‌جا کند. بنابراین اگر قصد خرید صندلی اداری برای کارهای اداری و یا حتی کار در منزل خود را دارید، باید حتماً دقت کنید که تمام نکات لازم را رعایت کنید. باید با توجه به نیازهای خود و فرم بدن، به تحقیق و بررسی بپردازید تا از ویژگی‌های احتمالی که مناسب شماست آگاه شوید و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه این متن به توضیحاتی در مورد این نوع از صندلی‌ها خواهد پرداخت و به ویژگی‌های مثبت و منفی مدل‌های موجود در بازار اشاره خواهد کرد. به طور کلی خواهیم خواند که یک صندلی اداری خوب و استاندارد، چیست و چه ویژگی‌هایی لازم است که داشته باشد.

امروزه کارمندان در همه ادارات برای انجام کارهای روزمره خود در اداره و پشت میز کارشان همواره به یک صندلی استاندارد اداری نیازمندند و انتخاب این صندلی بسیار مهم است که باید همواره با دانش قبلی و تحقیق و بررسی انجام شود. این گونه صندلی‌ها که در مکان‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مهم است که از نظر جسمی به فردی که از آنها استفاده می‌کند، آسیبی نرسانند و در ثانی از لحاظ کیفیت و دوام هم باید مناسب باشند.

3-صندلی اداری مدل SH02

صندلی اداری مدل SH02
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
فلز
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
استیل
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

صندلی اداری استاندارد برای افرادی که روزانه ساعت‌های زیادی را صرف کار پشت میز می‌کنند بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشت تا سلامت افراد را به خطر نیاندازند.

در دفاتر و ادارات به طور معمول وقت زیادی صرف نشستن می‌شود، بنابراین لازم است این فشار زیادی که حین نشستن به ستون فقرات فرد وارد می‌شود را با خرید یک صندلی استاندارد مدیریت کرد. در غیر این صورت ناراحتی‌ها، پیشروی خواهند کرد و عوارض گوناگونی را در پی خواهند داشت. لذا انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک که طراحی مناسبی داشته باشد و از ناحیه ستون فقرات و قسمت تحتانی بدن هم به خوبی محافظت کند، بسیار مهم است تا وضعیت نشستن را اصلاح کند.

در این مورد، صندلی‌های اداری استانداردی را در بازار پیدا خواهید کرد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارد. ولی صندلی استاندارد صندلی است که باکیفیت و ایمن باشد و یکی سری خصوصیات را دارا باشد. مواردی بسیار مهمی وجود دارند که در هنگام خرید یک صندلی اداری استاندارد باید رعایت شود. اگر این ملاحظات صورت گیرد، کاربر می‌تواند با صندلی کار کند که متناسب با ارگونومی بدنش است و می‌تواند بهتر از آن بهره ببرد.

4-صندلی اداری آمیتیس مدل 520

صندلی اداری آمیتیس مدل 520
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
استیل
قابلیت تنظیم پشتی
ندارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
جنس چرخ
پلاستیک – فلز

خرید محصول

اگر می‌خواهید عوارض ناشی از نشستن طولانی در محل کار خود را کاهش دهید، بهتر است در انتخاب صندلی خود بسیار دقت به خرج دهید. این صندلی‌ها با ویژگی‌هایی مانند تنظیم ارتفاع ، پشتی‌های بلند با طراحی منطبق بر ستون فقرات بدن انسان ، ریسک آسیب به ستون فقرات را کاهش می‌دهند. در هنگام کار پشت میز، بهترین زاویه که می‌توان در آن قرار گرفت، زاویه 110 درجه است. به همین دلیل لازم است که صندلی‌هایی که خریداری می‌شوند قابلیت تنظیم زاویه را هم داشته باشند. چرا که این زاویه فشار کمتری را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه بسیار مناسب است. در صورتی که این صندلی تکیه‌گاه سر داشته باشد می‌توان این زاویه را بیشتر در نظر گرفت اما در غیر این صورت، این اگر زاویه را بیشتر کنید شخص مجبور است برای دیدن مانیتور گردن خود را خم کند و این فشار زیادی را وارد خواهد کرد.

نواحی حساس بدن در هنگام استفاده از صندلی کامپیوتر، گردن، قفسه سینه، کمر و دنبالچه (استخوان انتهایی‌ترین بخش از ستون فقرات) هستند. در حالت استاندارد لازم است ما حدود هشت ساعت از روز را روی این صندلی‌ها سپری کنیم البته این استاندارد به عنوان یک کارمند است. گیمرها زمان بسیار بیشتری را به این شکل و به صورت پیوسته سپری می‌کنند. بنابراین انتخاب یک صندلی استاندارد برای مفاصل و ستون فقرات بسیار مفید خواهد بود و از بیماری‌های احتمالی پیشگیری می‌کند.

با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و ما بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر پیش می‌بریم، مجبور هستیم که ساعات بیشتری را در حالت نشسته، پشت میز و روی صندلی‌های خود سپری کنیم. بنابراین انتخاب این صندلی‌ها بسیار مهم است.

5-صندلی اداری رونیکا مدل R950

صندلی اداری رونیکا مدل R950
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

به طور متوسط هر فرد کارمند معمولی ه شغل او پشت میز نشستن است، 40 ساعت در هفته برابر با 19000 ساعت در سال را روی صندلی اداری خود سپری می‌کند. با توجه به اینکه این شخص سال‌های متمادی به این کار مشغول است، این عدد چند برابر می‌شود. لذا اهمیت اینکه این صندلی باید کاملاً استاندارد باشد و در خرید آن دقت لازم به عمل آید دوچندان می‌شود.

برخلاف اینکه صندلی از اهمیت بیشتری نسبت به میز برخوردار است، زیرا که سلامتی ما بیشتر منوط به صندلی است تا میز، باز هم برخی افراد هزینه بیشتر را صرف خرید میز می‌کنند. امروزه بیشتر روز افراد صرف کار بر پشت کامپیوترها می‌شود تا استراحت. پس این صندلی‌ها هم در محیط کا و هم در منزل کارایی زیادی دارند

از انواع صندلی‌های اداری که جزء اصلی‌ترین ملزومات اداری هستند می‌توان به صندلی‌ها کانتر، مدیریتی، کارمندی، کنفرانس، انتظار، اپراتور و صندلی آزمایشگاهی اشاره کرد.

مانند دیگر صندلی‌های، صندلی‌های اداری هم در رنگ‌ها، جنس‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که با توجه به فرایند کاری شما ممکن است یکی از این محصولات را خریداری کنید و یا به تعداد بیشتری نیاز داشته باشید.

6-صندلی اداری آرکانو کد B400T چرمی

صندلی اداری آرکانو کد B400T چرمی
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
فلز
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد
جنس چرخ
پلاستیک – فلز
فنر پشتی
دارد
خرید محصول

به عنوان مثل، صندلی‌های اداری نسبت به صندلی‌های کنفرانس قیمت پایین‌تری دارند. این می‌تواند به این دلیل باشد که شما برای کار خود در یک اداره تنها به یک صندلی نیاز خواهید داشت، اما طبیعتاً برای سالن‌های کنفرانس تعداد بیشتری از این محصول را نیاز خواهید داشت. بنابراین صندلی‌های کنفرانس با قیمت پایین‌تری هم عرضه می‌شوند.

ارگونومیک بودن صندلی آن را بسیار بارز می‌کند تا به عنوان یک صندلی استاندارد از آن استفاده شود. در این صورت استفاده از آن برای تمام عموم از لحاظ سلامت جسمی فراهم خواهد بود. دومین مشخص مهم این صندلی‌ها نشیمن‌گاه آنهاست. باید بسیار به نرمی و ارتفاع نشیمن‌گاه توجه شود. به طور کلی اندازه ارتفاع 15 الی 19 سانتی‌متری برای نشیمن این صندلی‌ها در نظر گرفته می‌شود تا با توجه به تحرک کم کاربرد به لگن و ستون فقراتش آسیبی وارد نشود.

نکات مهمی که در خرید صندلی‌های اداری باید مدنظر قرار دهید:

7-صندلی اداری آرکانو کد BP750T2

صندلی اداری آرکانو کد BP750T2
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
فلز
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

جنس رویه و روکش صندلی: به طور کلی برای شما به عنوان یک خریدار صندلی اداری، روکش و رویه ممکن است فقط از جنبه زیبایی آنها حائزاهمیت باشند. اما با توجه به اینکه فرد ساعات طولانی روی این صندلی‌ها سپری می‌کند، این صندلی‌ها باید رویه و روکشی داشته باشند که در طی این مدت دچار تعریق نشوند و از دوام بالای هم برخوردار باشند. از طرفی قابلیت شست و شوی این رویه و روکش‌ها هم بسیار مهم است. بنابراین جنس‌هایی مانند مش که قابلیت شست و شو گردش هوا دارند باعث می‌شوند در ناحیه کمر و نشیمنگاهی تعریقی صورت نگیرد. لازم به ذکر است که جنس پارچه‌ای نسبت به جنس‌های چرمی از دوام بالاتری برخوردار هستند، اگرچه جرم جلوه زیباتری به محیط می‌بخشد. البته اگر چرم مورد استفاده چرم مرغوبی باشد، دوام آن بهتر خواهد بود و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.طراحی ارگونومیکی: به طور کلی ارگونومیک یعنی یک دانش انسانی را با یک محصول صنعتی بیامیزیم. در مورد صندلی‌های اداری هم این موضوع صدق می‌کند. اگر طراحی به خوبی شکل گرفته باشد، باعث افزایش گردش خون، محافظت از ستون فقرات و عضلات گردن و همچنین با انحنای روی پشتی باعق می‌شود که نشستن به شکل درست انجام شود.

8-صندلی اداری مدل ماهور

صندلی اداری مدل ماهور
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
چوب
جنس فریم کفی
چوب
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
دارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

تنظیمات صندلی: این مورد هم بسیار در بین خصوصیات صندلی اداری حائز اهمیت است. باید به این نکته توجه شود که صندلی خریداری شود که قابلیت تنظیم قسمت‌های مختلف را داشته باشد. امروزه بیشتر آنها قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه پشتی را دارند. اما مدل‌هایی در بازار موجود هستند که برخی قسمت‌های دیگر را هم قابل تنظیم کرده‌اند. از جمله اینکه می‌توان قسمت سری، دسته‌ها و نشیمن‌گاه را هم تنظیم کرد.برخورداری از فوم سرد: فوم سرد که در صندلی مورد استفاده قرار می‌گیرد از کیفیت بالایی برخوردار است و طول عمر محصول را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان روی دوام و بقای آن بیشتر از صندلی‌های تهیه شده با فوم گرم حساب باز کرد. لذا توصیه می‌شود اگر قصد خرید صندلی اداری دارید حتماً به سراغ محصولات تهیه شده با فوم سرد برویدقیمت صندلی‌های اداری: قیمت صندلی‌ها به طور مستقیم بستگی به ویژگی‌هایی دارد که برای آن در نظر گرفته شده است. ویژگی‌هایی مانند جک‌ها تنظیم ارتفاع، زاویه و… بنابراین اگر قصد خرید صندلی اداری دارید، ابتدا به این موضوع توجه کنید. باید این را در نظر بگیرید که فردی که قرار است از این صندلی استفاده کند، از نظر فیزیکی دارای چه خصوصیاتی است. حتماً دقت کنید که نشیمنگاه حداقل دارای ابتدایی‌ترین استانداردهای جهانی باشد و خطری سلامت جسمی این افراد را تحت الشعاع قرار ندهد.

9-صندلی اداری بتیس مدل B201

صندلی اداری بتیس مدل B201
مشخصات کلی
جنس فریم پشتی
پلاستیک
جنس فریم کفی
پلاستیک
جنس پایه
فلز
قابلیت تنظیم پشتی
ندارد
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
چرخ
دارد
قفل پایه (چرخ صندلی)
ندارد

خرید محصول

بهترین برندهای صندلی کامپیوتر

در بین برندهای موجود در بازار که بسیار متنوع هم هستند، می‌توان از برندهای دیایکسریسر (Dxracer)، نیلپر (Nilper)، لیو (Live) و آرکانو (Arkano)، به عنوان بهترین تولیدکنندگان یاد کرد

مدیران بهتر است قبل از خرید از کارمندان خود مشورت بگیرند تا بتوانند صندلی متناسب با شرایط فیزیکی آنها را تهیه کنند و در اختیارشان قرار دهند. باید به آنها این امکان را بدهند که صندلی را تست کنند و در هنگام تست موارد زیر را مدنظر قرار دهند:

تکیه‌گاه و پشتی صندلی متناسب با ستون فقرات و گودی کمر باشند و قابلیت تنظیم آنها وجود داشته باشد

ارتفاع صندلی باید جوری باشد که بتوان پاها را صاف روی زمین قرار داد.

دستی صندلی باید به طور هم‌سطح با میز باشد تا از افتادگی شانه‌ها و درد جلوگیری کند.

مرکز کامپیوتر باید به طور کاملاً دقیق مقابل چشم‌ها قرار بگیرد.

برای اینکه راحتی بیشتر فراهم شود، پشتی صندلی باید تا وسط تیغه شانه‌ها قرار گرفته باشد.

تشک مموری فوم بسیار مناسب است. زیرا تشک‌های دیگر دوام خیلی پایینی دارند و باعث می‌شوند صندلی غیراستاندارد شود.

اگر صندلی به طور کامل استاندارد باشد، علاوه بر اینکه در شرایط جسمی افراد تأثیر خوبی خواهد داشت، در روحیه و خلاقیت آنها هم تأثیر مثبت به سزایی خواهد گذاشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 280
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 2581
  • بازدید سال : 7746
  • بازدید کلی : 35493
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی